Prorządowa gazeta musi przeprosić węgierski Jobbik

magyar-idokSąd Miejski w Budapeszcie uznał, że wspierający rząd Viktora Orbána dziennik „Magyar Idők” musi przeprosić węgierski Jobbik za jeden ze swoich artykułów. Chodzi o materiał sugerujący, iż nacjonaliści otrzymali wsparcie finansowe z Rosji i kredyt bankowy z tego kraju.

Utworzony w ubiegłym roku „Magyar Idők” reklamuje samą siebie jako „konserwatywny dziennik partii rządzącej”, stąd jest mocno zaangażowany w bieżącą politykę. Na łamach dziennika przeprowadzono atak na węgierski Jobbik, a dziennikarze tej gazety twierdzą, iż partia nacjonalistów jest finansowana przez Rosję oraz wraz z kilkoma innymi organizacjami otrzymała kredyt od jednego z rosyjskich banków.

Budapesztański sąd uznał, że „Magyar Idők” musi opublikować sprostowanie w tej sprawie, ponieważ gazeta podała nieprawdziwe informacje i naruszyła tym samym rzetelność dziennikarską.

Źródło: Jobbik

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s